7 hasznos tipp az egészséges körmökért

7 hasznos tipp az egészséges körmökért

7 hasznos tanács, amivel egészségesen tarthatod körmeidet! Nézzük a leggyakoribb körömelváltozásokat, és azt, hogy mit is jelezhetnek!

1. Repedezett, Száraz, könnyen töredező, szétváló köröm: 

-Általános tápanyaghiány.
Szedjünk multivitamint, együnk rendszeresen egészséges immunerősítő ételeket.

2. A körömágy berepedezik, kiszárad, esetleg elválik a körömtől: 

-Folsav és C-vitamin.
A folsav (B9 vitamin) felvételéhez és raktározásához nélkülözhetetlen a B12 vitamin, éppen ezért olyan készítményeket válasszunk, amelyek mindkét vitamint tartalmazzák. Folsavban gazdag ételek fogyasztása is ajánlott, mint  például a spenót, máj, élesztő.

3. Fehér foltocskák a körmön? Ez a cink hiánya.
A cink jelentős mennyiségben megtalálhatóak a húsfélékben, halakban, tojásban és a hüvelyes zöldségekben. Próbálj inkább természetes úton pótolni a hiányt, cinktartalmú táplálékkiegészítőket csak és szígorúan orvosi felügyelet mellett szedjük, mert túladagolása ártalmas lehet.

4. A körmök végei felkunkorodnak, hosszanti barázdák láthatóak rajta: 

-Vashiány.
Főként akkor gyanakodjunk erre, ha a körmök tüneteit ingerlékenység, kimerültség, rossz étvágy és hideg végtagok is kísérik. A vasat szervezetünkben pótolhatjuk sötétzöld levelű zöldségekkel, babfélékkel, aszalt gyümölcsökkel, vörös húsok fogyasztásával.

5. Gyakorta kiújuló gombás fertőzés: 

-A jótékony baktériumok hiánya.
Egy hosszas antibiotikumos kezelés után sokszor előfordul. Ilyenkor pro-bioktikumok szedése nagyon ajánlott, hogy helyreálljon a bélflóra egyensúlya.

6. Rendszeresen szétválnak a körmök: 

-Alacsony gyomorsav-termelés.
Ha ez a probléma hosszabb ideig fennáll és emésztési zavarokkal, más savhiányos tünetekkel, rossz étvággyal társul, mindenképp forduljunk azonnal orvoshoz.

7. Lilás, kékes elszíneződés a körmökön: 

-Rossz vérkeringés, vérellátás.
Amennyiben ez a jelenség(tünet) hosszútávon is megmarad, azonnal keressük fel az orvosunkat, ez ugyanis későbbiekben komoly egészségügyi problémákhoz is vezethet. A vérkeringést rendszeres mozgással javíthatjuk. Érdemes alaposan kivizsgáltatni magunkat, hiszen ha szívbetegség áll a háttérben, a sport akár ártalmas is lehet.

Remélem segíthettem.

Vissza